duminică, octombrie 01, 2006

Pauza Mare! Sau...Instigare la civilizatie 2!

Salutari!

Am lipsit o perioada mai lunga pentru ca am fost prins in cateva plecari in ultimele 2 saptamani si apoi in sfarsitul de luna.

A fost un training la Predeal sustinut de cineva de la GSK despre care o sa vorbesc intr-un capitol separat si o plecare in vacanta in Porugalia cu o fuga mica in Spania.

Instigare la civilizatie 2? Nu are rost sa citesti daca nu ai citit prima parte, foarte scurta, dar nervoasa... Continuarea "nervului" este legata de faptul ca inca nu reusim ( noi, romanii, general vorbind) sa ne ridicam la o treapta normala de civilizatie, umana pana la urma.

Iar sunt rautacios? Acest concediu afara mi-a confirmat faptul ca suntem mult in urma unor tari nu foarte bogate din UE, ca mentalitate, ca infrastructura, ca...civilizatie! Pot fi atacat prin prisma faptului ca nu am vazut foarte multe tari de afara sau ca ma leg doar de lucrurile negative, dar ce vreti sa ma deranjeze? Partile bune ale Romaniei? Am sa ma gandesc intr-o seara si la asta, promit, si sper sa gasesc ceva...

Am sa dau doar cateva exemple... nu toate, pentru ca le-am uitat sau nu am timp suficient...

Romanul - nu uitati ca vorbesc despre romanul "negativ" - daca ar fi caracatita si-ar lua la masa cate un platou pe fiecare brat, asta ca sa aiba ce ciuguli din fiecare si sa faca risipa... Tot el ingroapa mucurile de tigari in nisip dupa ce se uita atent sa vada daca il vede cineva, in conditiile care cei din jur isi iau frumos un con pe care apoi il golesc la gunoi si-l returneaza la locul special amenajat de pe plaja...mai spun? Romanul... hai ca nu mai insir pt ca stiti si voi cum suntem noi, romanii...

Strainul? Are autostrazi din Nord in Sud, din Vest in Est, pe diagonala...pe... el are AUTOSTRADA!!! Noi? NU. Tot el are si curat in orase...noi? Si in plus are bun simt. Noi nu.

Sunt franturi din ceea ce am vazut intr-o saptamana. Astept ca cineva sa ma intrebe: De ce dracu nu pleci, daca iti place acolo si nu aici? Discutam si asta daca ma intreaba cineva in afara de sotia mea care stie raspunsul(cred)...

7 comentarii:

Vuperman spunea...

Ca tot m-ai facut curios...de ce nu pleci pana la urma?? (asta asa, ca o instigare la continuare, caci sunt intru totul de acord cu tine in ceea ce-ai scris...)

Dragos spunea...

Mah, eu am vazut si partea neturistica a Turciei si cateva locuri in Siria, si sunt mandru ca m-am nascut in Romania :)

Ideea este ca se poate si mai rau, categoric si mai bine.

Acum, decat sa ne lamentam ca nu ne-am nascut prin vest, mai bine am face ceva sa fim noi exemple de romani civilizati, bine crescuti ... ca autostrazi e mai greu sa construim :)))

Altfel, hai sa emigram :))

Marcel spunea...

Nu-mi pare rau ca m-am nascut aici, chiar avem o tara dragutza si femei frumoase (asta am observat destul de usor), dar suntem lenesi si prost crescuti...nu suntem in stare sa exploatam destulele resurse...si multe altele... de schimbat... doar stii din @... hai sa incercam sa fim noi Ok, sa fim exemplu...si apoi sa-i modelam pe ceilalti!

Irina spunea...

Salutare,

da, sotia ta stie motivul, asta nu inseamna ca ii vine moale sa il accepte asa cum nici tie nu iti e usor sa accepti sangele ei tiganesc::)). Oricum, pe mine nu m-a trimis lipsa de civilizatie afara, doar intentia initiala era Asia sau Africa, deci in nici un caz nu cautam viata dulce!

Oricum, e frustrant ca blogul tau e citit numai de romani klumea, ma uitam eu pe aici... cum ii atingi pe cei care trebuie cu adevarat sa vada postul asta?

Aseara am realizat ceva extraordinar: si eu sunt mandra ca sunt romanca! Am avut o discutie cu un sef de-al meu (un britanic) si la sfarsitul discutiei mi-a zis ca ar trebui sa imi deschid o agentie de turism pt Romania si ca l-am convins sa vina in Romania la vara cand mergem si noi inapoi::)).Si e britanic si locuieste in UK!

Anonim spunea...

Problema e ca romanu a inteles prost democratia, parerea mea. Si mai are o problema romanu, care e destul de veche, este delasator si diplomatic spus :) pupinfundist. Las-o bah ca merge asha !!!

Anonim spunea...

Intr-adevar cum a spus si Irina, blogul tau este citit chiar de oameni klumea. Nu poti Marcel sa le schimbi mentalitatea oamenilor, ei nu pot sa se schimbe dintr-o singura problema, nu sunt stimulati cum trebuie si astfel omul se inrautateste si devine cat mai invidios pe cel de langa el si inceaca sa ii faca cat mai mult rau. Mizeria din tara noastra este RAUTATEA daca nu ar exista asa ceva nu ar exista nici gunoaiele de pe strada.Dar pana la urma peste tot este la fel si oamenii tot oameni sunt. Peste 50 de ani vom ajunge si noi civilizati dar mult mai rai, daca nu ti-ai dat seama omului nu ii ajunge atat cat are, vrea din ce in ce mai mult;).
10x

Anonim spunea...

Din surse
secrete NASA natia Romana a fost aleasa pentru a coloniza planeta Marte.
Din toate natiile studiate au fost alesi Romanii pentru ca intru-n
viitor habitat artificial pe Marte ar rezista cel mai bine. S-au luat in
calcul urmatoarele : Romanii rezista fara apa cel mai mult. Nu au nevoie
sa faca dus cu saptamanile. Nu folosesc sapun, sampon ori pasta de
dinti. Nu au nevoie de spatiu verde. Daca acesta exista il distrug.
Habitatul va fi construit gen scara de bloc cu doua banci la intrare.
Romanii nu au depresii sau daca au le rezolva cu bautura. Pot sa bea de
la antigelul statiei orbitale pana la spirtul si frectia din sala de
prim ajutor. Pentru divertisment le ajunge un joc numit table. Nu au
nevoie de gym sau piscina. In caz de suprapopulare subiectul feminin
poate fi convins usor sa-si arunce copiii la ghena de gunoi. Daca
decizia s-a considerat gresita copiii pot fi recuperati dupa trei zile.
Culmea traiesc. Romanii pot fi manipulati si condusi foarte usor. Toate
proviziile se vor elibera pe baza de cartela. Toate legile habitatului
vor fi facute pentru a fi incalcate. Cheltuielile cu paza si securitatea
habitatului vor fi minime. Romanii sunt genetic turnatori si paraciosi.
Cand nu au ce sa toarne incep sa scrie jurnale : Jurnalul National,
Jurnalul de la Paltinis etc. Se vor promova manageri nulitatile fara
studii iar oamenii capabili vor fi maginalizati pentru ca acestia atunci
pot creea cel mai bine. Romanii se hranesc cu 80 la suta paine 5 la suta
seminte de floarea soarelui iar restul surogate. Singurul animal
insotitor va fi cainele comunitar. Viata Romanilor este foarte simpla.
Barfa sau zvonurile sunt ratiunea lor de a trai. In acest scop vor fi
introduse in habitat asa numitele panarame care vor trai cu nulitatile
manageri si vor fi invidiate si barfite de nevestele grase si oxigenate
ale capabililor cu studii. Habitatul va fi aprovizionat in cantitati
suplimentare cu prize,becuri,clante, capace de WC si robineti. Romanii
fura aceste obiecte. Inca nu se stie de ce. Obiectele furate se pot gasi
in apartamentele lor in vitrina din sufragerie. Se presupune ca sunt
furate in special de capabilii cu studii si aduse acasa ca un trofeu. In
acest caz nevestele grase si oxigenate au orgasme multiple exclamand
Costel este si destept si descurcaret