luni, iulie 28, 2008

Am o problema...

Problema se adreseaza atat "matematicienilor", cat si celor ce vor spune ca ei nu au fost buni la matematica si ca le-au placut mai mult altele...

Din orasul A pleaca un tren Ta cu o viteza medie de 100km/h spre orasul B. In acelasi timp, din orasul B pleaca un alt tren Tb catre A cu o viteza medie de 50 km/h si un porumbel Pb care zboara catre A cu media de 200 km/h in felul urmator: zboara pana intalneste trenul Ta, apoi se intoarce pana la Tb, apoi se intoarce iar... si tot asa pana cand se intalnesc trenurile (se poate observa ca porumbelul este foarte dresat!). Distanta dintre cele doua orase este de 150 de km.
Cati km zboara porumbelul?

Mai precizez ca este o problema de clasa a 2-a (aaa... nu stiati ca am fost invatator?)! :D
Succes!

(Sunt convins ca veti reusi, insa uitati-va la ceas cand va apucati!)

13 comentarii:

Anonim spunea...

Eu zic ca 199,84km parcurge porumbelul Pb. Dar eu ma intreb daca se fac serii in clasa a II-a ca eu nu-mi aduc aminte. Sau, na, poate m-am babit eu prea mult. Chiar sunt curios care e rezolvarea aia simpla de clasa a doua ca la ora asta nici ca-mi trece prin cap.
Sergiu

Marcel spunea...

:))))))))))))))))))))

Nu, nu se fac serii la clasa a doua, insa copilasii au mintea mai limpede si gandesc un pic mai logic, decat sa faca desene si scheme si serii, siruri si alte nebunii!

Se pare ca problema este intradevar grea pentru voi... Ma asteptam sa fiti mai activi! Dar asta e! Va mai las sa va ganditi un pic...
si apoi o sa va spun raspunsul ala simplu de clasa a doua!
Toate cele bune!

Marcel spunea...

Am uitat sa spun ca sunt... DEZAMAGIT!
:(

Cosmin spunea...

raspunsul fara serii:
195.5 ... aproximativ :D

Anonim spunea...

face fix 200 de km :)

Marcel spunea...

:))
Dragi baietzi, se pare ca Hana a avut dreptate! Hana, esti in clasa a doua? Daca tot ai dat raspunsul corect, lumineaza-i si pe ei!
@Cosmin, ma asteptam la mai mult de la o persoana nascuta in aceeasi zi cu mine! :D

Anonim spunea...

deja incepi sa semeni cu BUSU de la pro tv...vrei sa ne plictisesti de tot cu probleme?!pup! elena

Anonim spunea...

Eu tot nu pot sa trec de faza cu porumbelul care zboara cu 200 km/h. :)

a lu` Tuturuga

Cosmin spunea...

E-X-P-L-I-C-A-T-I-A !!!!

Marcel spunea...

E banala! Nu cred ca vrei s-o stii pt ca vei folosi tesla! :D

Anonim spunea...

salutare din nou :)
nu mai sunt a doua, ci din toamna trec a treia :)
logica pe care am mers eu este urmatoarea: cele 2 trenuri se intalnesc fix dupa o ora (primul mergand cu 100km/h si al doilea cu 50km/h, distanta dintre cele 2 trenuri fiind de 150 km). daca ele se intalnesc dupa o ora, cati km parcurge porumbelul intr-o ora? 200 km (dupa cum spune problema si luand ca fiind adevarata aceasta afirmatie :)). indiferent cat merge porumbelul de la un tren la altul, el tot o ora are pana se intalnesc trenurile. sper ca am fost destul de explicita :)

Marcel spunea...

Bun asa!
Baieti va invita Hana la cateva cursuri de logica matematica! :D
A fost greu? :P

Dragos spunea...

Mrcelino, dupa o ora trenurile se intalnesc, inseamna ca in ora asta porumbelul zboara 200 KM.A durat 15 sec :)

Altceva mai complicat, te rog :)