miercuri, octombrie 15, 2008

Romania. Piacere di conoscerti

Agentia pentru Strategii Guvernamentale a prezentat ieri campania de imbunatatire a imaginii romanilor din Italia. Realizata de agentia italiana Playteam cu un buget de 4,23 milioane euro, campania le prezinta italienilor cazuri reale de romani integrati in societate.

Campania Agentiei pentru Strategii Guvernamentale a fost lansata la scurt timp de la sfarsitul campaniei diplomatice "Piazza di Romania", sustinuta de Ministerul Afacerilor Externe, desfasurata in perioada 28 septembrie-9 octombrie.Campania "Romania. Piacere di conoscerti" urmareste aceleasi obicetive ale imbunatatirii imaginii Romaniei si romanilor in Italia si se bazeaza pe o serie de cifre care rezuma relatiile romano-italiene.


Astfel, in Italia traiesc legal peste un milion de romani, care produc 1,26% din produsul intern brut al tarii. Dintre acestia, 72% au absolvit liceul iar 59,2% sunt licentiati. Chiar daca 57% dintre italieni au o parere proasta sau foarte proasta despre imigranti, majoritatea celor care cunosc indeaproape romani au o parere foarte buna despre acestia, arata Simina Mistreanu, in publicatia wall-street.ro.Inlesnirea procesului de cunoastere este si obiectivul principal al campaniei, derulate sub sloganul "Romania. Piacere di conoscerti".


"Imaginea distorsionata pe care italienii o au despre romani este cauzata de necunoastere si de felul in care mass-media au prezentat cazurile de infractionalitate comise de romani. Din acest motiv, datele campaniei de comunicare nu ar fi trebuit tratate din punct de vedere publicitar, ci din perspectiva jurnalistica", a spus Gianbattista Giannoccaro, CEO Playteam.


Astfel, piesa de rezistenta a campaniei este un documentar jurnalistic, lung de 30 de minute, in care un reporter italian calatoreste in mai multe regiuni din Italia, intervievand romani perfect integrati in societate: un pictor, o actrita, o infirmiera, un gradinar, o traducatoare, un mncitor in constructii, un macelar, un electrician si un cuplu de bucatari. Spre deosebire de campania realizata de agentia Saatchi & Saatchi pentru romanii din Spania, personajele care depun marturie in campania Playteam sunt reale.


Niciun comentariu: