miercuri, mai 20, 2009

Despre stare...

Probabil ca este o scriere mai ciudata in care prefata este mai lunga decat scrierea. Dar, chiar daca iti da senzatia ca te face sa intelegi ceea ce inseamna "stare"...in final vei intelege sau nu vei intelege... nimic!

Prefata de Alex V:

1. Tema generala (cu textul):

Situatie sau mod in care se prezinta cineva sau ceva la un moment dat. Stare solida. Stare lichida. Starea sanatatii. Stare civila. Stare materiala. In stare buna. Stare de fapt, situatie reala.

Fel in care se simte cineva (din punct de vedere fizic sau moral), dispozitie in care se afla cineva.
A fi in stare (sa...) = a putea, a fi capabil sa, a fi in varsta, in etate.
Faptul de a sta intr-un anumit fel; pozitie a corpului; postura.
A nu avea stare sau a nu-l mai prinde starea = a nu avea astampar, a nu avea odihna.
Totalitate de bunuri ale unei persoane; avere; avutie. Cu stare, cu avere; bogat. A-si indrepta starea, a deveni (mai) avut.
Categorie, grup sau patura sociala. Grad, ierarhie, treapta sociala.
Situatie, dispozitie, soarta (Nu stie nimic de starea lor)

2. Tema abstracta sau foarte abstracta :) (luata de aici: http://stare.ablog.ro/)

Totul este cat se poate de ordonat
Pentru mine Ploaia este lacrima zeului
Pentru Pamant lacrima mea e ploaia
Iar pentru zei ploile nu exista....
Sau poate doar daca ne-am ploua cu tristetile noastre norii si stelele.

3. Tema poetica

Starea de a fi ciresar
de Nichita Stanescu

Ah, n-o sa stie nimeni
gingasa pricina a ciresului
profunda pricina a stejarului
cauza ochilor mei.
Ah, n-o sa stie nimeni
zburata pricina a pasarilor
impietrita pricina a pietrelor
cauza inimii mele.
Ah, n-o sa stie nimeni
neagra pricina a pamantului
curgatoarea pricina a raurilor
cauza sufletului meu.

*****
Ma simt bine. Dar nu ma simt tot.

4 comentarii:

Anonim spunea...

Stii ca depinde doar de tine sa intregesti intregul...si de oamenii din jurul tau; pe care tot de tine depinde daca-i accepti sau nu in preajma.
Octavia

Anonim spunea...

marcel, nu stiu unde sa scriu, asa ca scriu la postul cu starea.
:) stare de fericire pentru o viitoare mamica. Saru' mana pentru site-ul cu mobilier de bebei.
:)
am la ce sa visez!

Creatza

Anonim spunea...

N-am inteles mare lucru, dar mi-a placut poezia lui Nikita Stanescu :). Lori

Anonim spunea...

oricare ar fi pricina...gingasa, profunda, zburata si-mpietrita...
oricare ti-ar fi "starea"...suntem aici!!!
sora-ta